zaterdag 27 december 2014

Dag warme Suriname, dag lieve vriendjes, hallo heerlijk Curacao, hallo familie

 Vandaag is dan toch echt mijn laatste dag in Suriname aangebroken. Ik zal vandaag echt afscheid moeten gaan nemen van al mijn lieve vrienden en zal ze zeker gaan missen. We gaan er vanavond nog een gezellig avondje van maken maar daarna zal ik dan echt vertrekken naar het heerlijke Curacao.
De laatste twee weken heb ik nog optimaal van mijn tijd hier genoten.
Allereerst hebben Reinie en ik onze stage met een goede beoordeling afgesloten. Wij waren hier erg blij mee en hebben een hoop ervaring opgedaan bij de JTV.  We hebben veel meer kunnen doen dan we ooit hadden gedacht. Ter afsluiting hebben we een aantal etentjes gehad met collega's en zijn zelfs naar een Hindoestaanse bruiloft geweest. Een bijzondere ervaring en een eer om erbij aanwezig te mogen zijn.
Daarnaast heb ik nog een aantal uitstapjes gemaakt. Ik ben samen met Andrea en Vera naar Domburg gefietst, waar we heerlijke kibbeling op hebben en ik eindelijk mijn eerste Dawet (roze,zoet kokos drankje) gedronken heb. Ook ben ik samen met Sanne, Ginny en Andrea naar Brownsberg geweest. We hebben hier genoten van een prachtig uitzicht en mooie watervallen. Om de watervallen te kunnen zien moesten we een redelijk zware wandeltocht overleven, maar het was het zeker waard. De waterval zorgde voor de nodige afkoeling. Ik ben ook naar Fort Zeelandia geweest samen Reinie, Ferdy en Andre. Een uitstapje dat je moet doen als je in Paramaribo bent. Even een lesje geschiedenis, niet mijn beste vak.;) Als laatste ben ik naar Paramaribo Zoo geweest, een niet al te grote dierentuin in Paramaribo, maar leuk om een keer geweest te zijn.
Naast uitstapjes heb ik ook een hoop feestjes en gezellige etentjes gehad. Met als hoogtepunten de party boot van mijn Amerikaanse vrienden, salsa avonden bij de Havana, Touché en mijn eigen afscheidsdiner/kerstdiner.
Het kerstgevoel heb ik helaas niet gehad. Het is hier te warm en de afwezigheid van familie werkt ook niet mee. Wel heb ik een heerlijke kerstdiner gehad met vrienden en zijn we met z'n alle naar de nachtmis geweest in de Sint Petrus en Paulus Kathedraal, één van de grootste houten kathedralen van Zuid-Amerika.

Ik ben erg tevreden met mijn stageperiode hier in het warme Suriname. In het begin wist ik niet goed wat te verwachten en was erg bang dat ik heimwee zou krijgen naar mijn familie en vrienden. Dit viel mij alles mee. Al snel had ik een hoop vrienden gemaakt en de stage had een trage start maar eenmaal begonnen ging het erg vlot. We hebben veel kinderen kunnen behandelen en zo erg veel geleerd. Ik heb veel van het land kunnen zien en zo Suriname op verschillende manieren leren kennen. Één van de mooiste ervaringen is het vrijwilligerswerk in Botopasi samen met tandarts Terborg en het team van dentalcare everywhere. Ik had dit niet willen missen en hoop dit in de toekomst vaker te kunnen doen.
Tot slot wil ik alle sponsoren, tandarts Terborg en begeleiding van de JTV bedanken. Mede dankzij hun heb ik deze prachtige periode mee kunnen maken.

Nu ga ik nog even genieten van mijn laatste dagje hier en dan door naar Curacao!

Bedankt voor het lezen van onze blog en vergeet niet nog ff de laatste foto's te bekijken.

Liefs,
Sarissa


1 opmerking:

  1. Hoi sarissa wat heb je dat weer mooi geschreven en nu op weg naar een welverdiende vakantie wat ben jij een mooie ervaring rijker iets waar je trots op mag zijn en dat heb je toch maar weer mooi gedaan en dat alleen heel veel plezier in curaçao en doe iedereen de groetjes veel plezier xxx

    BeantwoordenVerwijderen