zaterdag 13 december 2014

De eerste twee weken van december (blog sarissa )

Even een snelle update van de afgelopen twee weken. Reinie en ik zijn de afgelopen weken nog druk geweest met stage en hebben onze uren ondertussen wel gehaald. Toch zullen we tot en met eind December blijven werken. Extra ervaring op doen kan geen kwaad en we vinden het beide erg leuk om te doen. Ook hebben we alle data binnen voor ons onderzoek en kunnen dus beginnen met het schrijven van onze scriptie.
Donderdag 4 december is Ferdy (de vriend) en de vader van Reinie aangekomen in Suriname om ook het prachtige land te gaan ontdekken. Reinie was natuurlijk super blij eindelijk haar vriend weer te kunnen zien en nu mooie ervaringen met hem op te gaan doen. De afgelopen twee weken hebben Reine en ik daarom wat minder tijd samen doorgebracht en zullen nu dan ieder een apart verhaaltje schrijven.
De donderdag dat Ferdy en de vader van Reinie aan waren gekomen had ik een afscheidsetentje van Leonie. We gingen gezellig eten bij Souposo, dus ik kon weer genieten van mijn favoriete PINDASOEP.
Vrijdag 5 december had ik een gezellig sintavondje met een grote groep vrienden. Iedereen had een kadootje van 20 SRD gekocht voor het 'dobbelspel' en lekkere hapjes gemaakt. Ik had verwacht dat ik het 'vijf december gevoel' hier niet zou krijgen, maar het was toch gelukt.  Aan het eind van de avond stond er plots een partybus voor de deur, die ik natuurlijk niet kon overslaan. De bus bracht ons naar Touché waar ik weer een fantastische avond heb gehad.
In het weekend had ik een tripje naar Blaka Watra gepland staan. En de naam zegt het al, een natuurgebied met zwart water. De trip hadden we zelf georganiseerd met een groep surinamers van de dansschool, waar ik salsalessen heb gevolgd. De trip was ook anders dan normaal, maar des te leuker. We zaten nog geen uur in de bus en de flessen borgoe (rum) kwamen al tevoorschijn. Ik vond het nog wat te vroeg, maar de surinamers hadden er geen problemen mee. Eenmaal aangekomen op bestemming werden gelijk de hangmatten opgehangen en een heerlijke maaltijd bereid. Later op de avond hebben we nog een nachtwandeling gemaakt en sommige een duik genomen in het zwarte water. De volgende ochtend heb ik voor iedereen eieren staan bakken. Ik blijf het fijn vinden om op tripjes lekker in de 'keuken' te staan en voor andere eten te maken. De rest van de dag hebben we heerlijk rondom en in het water gehangen.
Dinsdagavond ben ik voor de eerste keer naar de bioscoop in Paramaribo geweest. The Hunger Games. De taxi chauffeur, dikke brian, die ons bracht was er ook nog nooit geweest. Ik kon dit niet geloven dus besloot hem mee te nemen. Het was erg gezellig en had gelijk mijn vervoer naar huis geregeld.
Vrijdagavond besloot ik de week goed af te sluiten met Andrea. Het onderzoek is afgerond en het begin van het weekend moet eigenlijk altijd gevierd worden :P.  We zijn samen met een aantal vrienden eerste een drankje gaan doen bij Souposo en zijn de avond geëindigd bij de cocktailbar (zanzibar). Ik heb daar weer kunnen genieten van mijn favoriete cocktail, MUDSLIDE, bestaande uit Baileys,kahlua, wodka en slagroom met een kersje om het helemaal af te maken.
Wat ik dit weekend verder zal gaan beleven zullen jullie gaan lezen in mijn volgende blog.

De afgelopen weken heb ik natuurlijk ook weer wat leuke 'kiekjes' gemaakt dus vergeet ze niet te bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten